شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
غلامرضا رضایی امام جمعه درح

حوزه/ امام جمعه درح ضمن اشاره به عملکرد نهاد نماز جمعه در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با بیان این‌که مسجد و نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه است،گفت: رونق مساجد زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت بصیرت در بین اقشار مختلف می‌شود.

حجت الاسلام غلامرضا رضایی امام جمعه شهر درح شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ،اظهار کرد:در هفته منتهی به ۵ مردادماه، سالروز اولین اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و اقامه آن توسط آیت الله طالقانی در محل دانشگاه تهران قرار داریم.

وی ادامه داد:ویژگی و زیبایی ۵ مرداد ۱۴۰۳، مصادف شدن آن با روز جمعه است که همچون ۵ مرداد ۱۳۵۸ که اولین نماز جمعه در روز جمعه اقامه شد، امسال هم ۵ مرداد با روز جمعه مصادف شده و برکت خاصی را رقم زده است.

امام جمعه درح با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که "نماز جمعه یک فریضه استثنایی است همانند حج و چه بسا بالاتر از حج"،تصریح کرد:در روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که "در هر روز جمعه برای شما یک حج است و یک عمره،حج شما، این حرکت شما به سمت نماز جمعه است گویا هر حضور جمعه شما در نماز جمعه همانند یک حج تمتع برای مؤمنین است و انتظار برای نماز عصر بعد از دو رکعت نماز جمعه همانند حج عمره است."

حجت الاسلام رضایی افزود:فضیلت، معنویت و جایگاه نماز جمعه هم در ادبیات دینی ما، فرمایش ائمه اطهار، قرآن کریم و فرمایشات امام عظیم الشأن و مقام معظم رهبری بیان شده است.

وی با بیان این‌که کارکرد بیان مطالبات مردم در نماز جمعه اهمیت زیادی دارد و به عبارتی این آیین خانه امید مردم محسوب می‌شود،گفت: اقشار مختلف برای رفع گرفتاری‌هایشان به امامان جمعه مراجعه می‌کنند و مطالبات به حق مردم در این جایگاه مطرح می‌شود و اگر حرفی زده می‌شود، از باب بیان مسئله برای رفع مشکل است.

امام جمعه درح به عملکرد نهاد نماز جمعه در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با اشاره به این‌که مسجد و نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه است،اذعان داشت: رونق مساجد زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت بصیرت در بین اقشار مختلف می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که جامعیت نماز جمعه از محور ایمان، توحید، بندگی و معنویت، و بُعد سیاسی اجتماعی آن که مبتنی بر اجتماع امت و مؤمنین در گِرد یکدیگر است،خاطرنشان کرد: این اجتماع بر پایه ایمان الهی، توحید، اخلاق و بصیرت صورت می‌گیرد، تماماً جایگاه خاص و ویژه‌ای را به نماز جمعه می‌بخشد.

امام جمعه درح عنوان کرد:هر سال این ایام (۵مرداد)فرصتی می‌شود برای مجموعه نهاد امامت جمعه و ستادهای نماز جمعه سراسر کشور تا این‌که جایگاه نماز را تقویت کرده و ابعاد فضیلتی آن را برای عموم جامعه دینی بازگو کنند.

فراخوان جذب خادم افتخاری برای خدمت به قلب شهر

حجت الاسلام رضایی با بیان این مطلب که بیان کارکردهای نماز جمعه به عنوان یک فریضه و نعمت که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا برای ما رقم خورده در ۴۰ سال گذشته آثار پربرکت و فراوانی داشته است،بیان کرد:شعار امسال ۵ مرداد "نماز جمعه پایگاه خدمت" تعیین شده و نهاد امامت جمعه همچون چهار دهه گذشته در خدمت‌گزاری و خدمت رسانی به مردم عزیز و شریف ایران و نظام انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد:از اقدامات ویژه‌ای که امسال در دستور کار گرفته،فراخوان جذب "خادم افتخاری" برای خدمت در قلب شهر است تا بتوانیم از حضور جوانان و علاقه‌مندان به خدمت نماز جمعه بهره‌مند شویم.

امام جمعه درح ضمن تشکر از همه دست اندرکاران، دستگاه‌ها، مسئولین و مدیران شهری که با ستاد نماز جمعه همکاری می‌کنند،اظهار داشت:نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، نیروهای خدماتی و مجموعه دستگاه‌های دولتی حقیقتاً محبت ویژه‌ای به نماز جمعه دارند و قدردان زحمات این عزیزان هستیم و ما همه این عزیزان را خادمان نماز جمعه می‌دانیم.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد:همچنین عزیزان در رسانه ملی، خبرگزاری ها، فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای به عنوان خادمان افتخاری، جزء ارکان اصلی برگزاری نماز هستند و در انتشار و انعکاس خطبه‌ها و برنامه‌ها و فعالیت‌های نماز جمعه نقش بسزایی ایفا می‌کنند و زحمات این بزرگواران بر نهاد امامت جمعه پوشیده نیست.

وی از جمله فعالیت‌های هفته منتهی به روز ۵ مرداد را اتصال نهاد امامت جمعه به مساجد شهر دانست و گفت: روزهای جمعه اعضای ستاد نماز جمعه میزبان نمازگزاران و مسجدی‌ها هستند.

خطیب جمعه درح اضافه کرد:این هفته، فرصتی است برای این‌که ستاد نماز جمعه با سرکشی به مساجد از امامان جماعات و امنا مساجد و فعالان فرهنگی و تشکل‌های مسجدی تشکر و قدردانی کنند.

حجت الاسلام رضایی ضمن اشاره به فرمایشی از مقام عظمای ولایت مبنی بر"نماز جمعه قرارگاه اخلاق، تقوا، معنویت و بصیرت است نقش آفرینی این قرارگاه فرهنگی و بصیرت آفرین با کارکردهای متنوعی که دارد نقش مؤثر و بسزایی دارد،"تبیین کرد:بر کسی پوشیده نیست که در انتخابات مجلس و هم انتخابات ریاست جمهوری پایگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور نقش بسزایی داشتند و در چهار دهه گذشته توانسته نقش آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.

وی تاکید کرد:امیدواریم که همچون گذشته این قرارگاه فرهنگی و این اجتماع وحدت بخش و بصیرت آفرین و این فضیلت عبادی – سیاسی بتواند در اجتماع مؤمنین، هماهنگی و وحدت بخشی و همچنین در ناامیدسازی و خنثی سازی نقشه‌های دشمنان ایران اسلامی، نقش آفرین باشد و در خدمت مردم قرار بگیرد و بتواند بهترین خدمت رسانی را به مردم عزیز و شریف ایران اسلامی ارائه دهد.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha